Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Das Logo der Zeitschrift
  • CURRENT VOLUME
  • ARCHIVES
  • SUBMISSION
    • SUBMIT AN ARTICLE
    • SUGGEST A SPECIAL ISSUE
    • CALL
  • ABOUT THE JOURNAL
  • CONTACT
Search
  • Register
  • Login
  • Submission
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 47 No. 1 (2024): Themenschwerpunkt: Mathematiklehren und -lernen an Hochschulen

Vol. 47 No. 1 (2024): Themenschwerpunkt: Mathematiklehren und -lernen an Hochschulen

Published: 2024-12-22

Thematic Issue 2024: 'Mathematiklehren und -lernen an Hochschulen '

  • Mathematiklehren und -lernen an Hochschulen – Einführung in den Themenschwerpunkt

    Andreas Büchter, Alexander Salle
    • PDF (German)
  • Algebraische Konzepte vertiefen und ihre Zusammenhänge im Schul- und Hoch-schulcurriculum verstehen lernen Design-Prinzipien zur Anregung des Vereinheitlichens mathematischen Wissens im Mathematiklehramtsstudium

    Lena Wessel, Dellori
    • PDF (German)
  • Deutsch Deutsch

    Katharina Kirsten, Deutsch Deutsch
    • PDF (German)
  • Deutsch

    Thomas Stenzel, Deutsch
    • PDF (German)
  • The concept of "Grundvorstellungen" in higher geometry A discussion on the basis of the concept of parallel lines

    Anja Fetzer, Paravicini Paravicini
    • PDF (German)
  • Zur schriftlichen Verwendung von Fachsprache durch Mathematik-Studierende in der Studieneingangsphase Eine theoretische und empirische Bestandsaufnahme

    Andreas Büchter, Julia T. Kaiser
    • PDF (German)
  • Models for proof comprehension in secondary and tertiary education and their fit to learning processes for first-year undergraduate students

    Verena Spratte
    • PDF (German)
  • Eine Praktik der Aufgabenbearbeitung von Lehramtsstudierenden zur Folgenkonvergenz in der Analysis I: Die Vernetzung von Definition, graphischer Darstellung und Vorstellung

    Nina Utsch
    • PDF (German)

CALL

 

 

Computational Thinking

Language

  • Deutsch
  • English

Until 2020, mathematica didactica was published by the Franzbecker publishing house both online first and in two printed issues per year. Since 2021, the articles in mathematica didactica have been published exclusively online in open access.

ISSN 2750-3755 (Online)| IMPRINT | PRIVACY NOTES

Creative-Commons-Lizenz The contents of this journal are licensed under the Creativ Commons Attribution 4.0 International License. Copyright © 2022- by mathematica didactica.

USB Open Publications Logo

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.