Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Das Logo der Zeitschrift
  • CURRENT VOLUME
  • ARCHIVES
  • SUBMISSION
    • SUBMIT AN ARTICLE
    • SUGGEST A SPECIAL ISSUE
    • CALL
  • ABOUT THE JOURNAL
  • CONTACT
Search
  • Register
  • Login
  • Submission
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 27 No. 1 (2004)

Vol. 27 No. 1 (2004)

Published: 2021-10-14

Freie Beiträge

  • Inhaltliche Elemente und Anforderungsniveau des Unterrichtsgesprächs beim geometrischen Beweisen Eine Analyse videografierter Unterrichtsstunden

    Sebastian Kuntze, Markus Rechner, Kristina Reiss
    3 - 22
    • PDF (German)
  • Mathematische Modelle und Naturerkenntnis

    Claus Peter Ortlieb
    23 - 40
    • PDF (German)
  • Impulse zur Überarbeitung mathematischer Schülertexte und ihre Auswirkungen

    Annemarie Gubler-Beck
    41 - 57
    • PDF (German)
  • Wege zur Gruppentheorie Ein Überblick über Ansätze und Konzepte für das Lehren und Lernen von Gruppentheorie

    Bert Xylander
    58 - 81
    • PDF (German)
  • Entdeckung von Analogien mit Cabri 3D am Beispiel "Dreieck-Tetraeder"

    Heinz Schumann
    82 - 100
    • PDF (German)
  • Mittelwertfunktionen und Strophoiden Zur Genese einer Entdeckung durch Axiomatisierung und Visualisierung

    Horst Hischer
    101 - 128
    • PDF (German)

CALL

 

 

Computational Thinking

Language

  • Deutsch
  • English

Until 2020, mathematica didactica was published by the Franzbecker publishing house both online first and in two printed issues per year. Since 2021, the articles in mathematica didactica have been published exclusively online in open access.

ISSN 2750-3755 (Online)| IMPRINT | PRIVACY NOTES

Creative-Commons-Lizenz The contents of this journal are licensed under the Creativ Commons Attribution 4.0 International License. Copyright © 2022- by mathematica didactica.

USB Open Publications Logo

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.