Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Das Logo der Zeitschrift
  • CURRENT VOLUME
  • ARCHIVES
  • SUBMISSION
    • SUBMIT AN ARTICLE
    • SUGGEST A SPECIAL ISSUE
    • CALL
  • ABOUT THE JOURNAL
  • CONTACT
Search
  • Register
  • Login
  • Submission
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 38 No. 1 a (2015): Themenschwerpunkt: Mathematik und Bildung

Vol. 38 No. 1 a (2015): Themenschwerpunkt: Mathematik und Bildung

Published: 2021-10-14

Freie Beiträge

  • Mathematik und Bildung Einführung in den Themenschwerpunkt

    Markus A. Helmerich, Andreas Vohns
    63 - 66
    • PDF (German)
  • Mathematik und Bildung

    Volker Ladenthin
    67 - 91
    • PDF (German)
  • Allgemeine Ziele des Mathematikunterrichts eingebettet in ein ganzheitliches Konzept von Menschenbildung Theoretische Erörterungen und beispielhafte Erläuterungen

    Günther Graumann
    92 - 110
    • PDF (German)
  • Mathematik und Bildung aus kritischer Sicht

    David Kollosche
    111 - 131
    • PDF (German)
  • Making it explicit? Zum Lehren und Lernen von mathematischen Leitideen und „nature of science“ als Aspekte mathematischer bzw. naturwissenschaftlicher Grundbildung

    Eva Müller-Hill
    132 - 172
    • PDF (German)
  • Bildsame Schönheit Zur Integration des Ästhetischen im mathematikdidaktischen Bildungsdiskurs

    Susanne Spies
    173 - 195
    • PDF (German)

CALL

 

 

Computational Thinking

Language

  • Deutsch
  • English

Until 2020, mathematica didactica was published by the Franzbecker publishing house both online first and in two printed issues per year. Since 2021, the articles in mathematica didactica have been published exclusively online in open access.

ISSN 2750-3755 (Online)| IMPRINT | PRIVACY NOTES

Creative-Commons-Lizenz The contents of this journal are licensed under the Creativ Commons Attribution 4.0 International License. Copyright © 2022- by mathematica didactica.

USB Open Publications Logo

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.