Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Das Logo der Zeitschrift
  • CURRENT VOLUME
  • ARCHIVES
  • SUBMISSION
    • SUBMIT AN ARTICLE
    • SUGGEST A SPECIAL ISSUE
    • CALL
  • ABOUT THE JOURNAL
  • CONTACT
Search
  • Register
  • Login
  • Submission
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 43 No. 1 (2020): Themenschwerpunkt: Forschung in Lehr-Lern-Laboren Mathematik

Vol. 43 No. 1 (2020): Themenschwerpunkt: Forschung in Lehr-Lern-Laboren Mathematik

Published: 2021-12-13

Freie Beiträge

  • Forschung in Lehr-Lern-Laboren Mathematik – Eine Einleitung

    Jürgen Roth, Katja Lengnink
    1 - 2
    • PDF (German)
  • Empirisch-konstruktive Bestimmung des Begriffs „Lehr-Lern-Labor“ und seine konzeptionelle Einordnung in vergleichbare Organisationsformen der Lehramtsausbildung in MINT-Fächern

    Ann-Kathrin Brüning, Friedhelm Käpnick
    3 - 14
    • PDF (German)
  • „Die sind doch nicht fast gleich.“ Geometrische Begriffsbildungsprozesse zum Dreieck im Lehr-Lern-Labor ZahlenRaum

    Ninja del Piero, Uta Häsel-Weide
    15 - 30
    • PDF (German)
  • Lehr-Lern-Prozesse zum mathematischen Modellieren im Lehr-Labor MiℝA+ initiieren und erforschen

    Raphael Wess, Gilbert Greefrath
    31 - 46
    • PDF (German)
  • Die Bedeutung der Diagnose für adaptive Interventionen beim mathematischen Modellieren Intervenieren lernen im Lehr-Lern-Labor

    Heiner Klock, Hans-Stefan Siller
    47 - 62
    • PDF (German)
  • Diagramme reflektieren – Lehren, Lernen, Forschen in der LernWerkstatt Mathematik der JLU Gießen

    Katja Lengnink, Lena K. Eckhardt
    63 - 76
    • PDF (German)

CALL

 

 

Computational Thinking

Language

  • Deutsch
  • English

Until 2020, mathematica didactica was published by the Franzbecker publishing house both online first and in two printed issues per year. Since 2021, the articles in mathematica didactica have been published exclusively online in open access.

ISSN 2750-3755 (Online)| IMPRINT | PRIVACY NOTES

Creative-Commons-Lizenz The contents of this journal are licensed under the Creativ Commons Attribution 4.0 International License. Copyright © 2022- by mathematica didactica.

USB Open Publications Logo

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.