Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Das Logo der Zeitschrift
  • CURRENT VOLUME
  • ARCHIVES
  • SUBMISSION
    • SUBMIT AN ARTICLE
    • SUGGEST A SPECIAL ISSUE
    • CALL
  • ABOUT THE JOURNAL
  • CONTACT
Search
  • Register
  • Login
  • Submission
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 40 No. 1 (2017)

Vol. 40 No. 1 (2017)

Published: 2021-10-15

Freie Beiträge

  • Wirkung von Lehrerfortbildungen auf Überzeugungen von Lehrkräften zu lernförderlichem Assessment im Fach Mathematik

    Michael Besser, Dominik Leiss, Birgit Schütze
    1 - 18
    • PDF (German)
  • Überzeugungen zum Technologieeinsatz im Mathematikunterricht: Entwicklung eines Messinstruments für Lehramtsstudierende und Lehrkräfte

    Daniel Thurm, Marcel Klinger, Bärbel Barzel, Paul Rögler
    19 - 36
    • PDF (German)
  • Hilfestellungen beim Problemlösen in Form von „Lösungsbildern“

    Gabriella Ambrus, Benjamin Rott
    37 - 54
    • PDF (German)
  • Begabung, Geschlecht und Motivation Erkenntnisse zur Bedeutung motivationaler Komponenten als Bedingungsfaktoren für die Entwicklung mathematischer Begabungen

    Ralf Benölken
    55 - 72
    • PDF (German)
  • Über ikonische Beweise in der Mathematik Summen von Quadraten in der Zahlentheorie

    Nicola Oswald
    73 - 78
    • PDF (German)

CALL

 

 

Computational Thinking

Language

  • Deutsch
  • English

Until 2020, mathematica didactica was published by the Franzbecker publishing house both online first and in two printed issues per year. Since 2021, the articles in mathematica didactica have been published exclusively online in open access.

ISSN 2750-3755 (Online)| IMPRINT | PRIVACY NOTES

Creative-Commons-Lizenz The contents of this journal are licensed under the Creativ Commons Attribution 4.0 International License. Copyright © 2022- by mathematica didactica.

USB Open Publications Logo

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.