Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Das Logo der Zeitschrift
  • CURRENT VOLUME
  • ARCHIVES
  • SUBMISSION
    • SUBMIT AN ARTICLE
    • SUGGEST A SPECIAL ISSUE
    • CALL
  • ABOUT THE JOURNAL
  • CONTACT
Search
  • Register
  • Login
  • Submission
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 43 No. 2 (2020)

Vol. 43 No. 2 (2020)

Published: 2021-12-13

Freie Beiträge

  • Adressatenspezifische Gestaltung von Fachvorlesungen im Lehramt: eine Fallstudie als Anstoß für vertiefte Reflexionen

    Christoph Ableitinger, Harald Kittinger, Roland Steinbauer
    77 - 94
    • PDF (German)
  • Mathematische Wanderpfade unter einer didaktischen Perspektive

    Nils Buchholtz
    95 - 110
    • PDF (German)
  • Können Kinder zu Beginn der ersten Klasse bereits mit statistischen Daten argumentieren? – Empirische Befunde aus einer Interviewstudie im Anfangsunterricht

    Jens Krummenauer, Maria Emhart, Sebastian Kuntze
    111 - 130
    • PDF (German)
  • Mathematikbezogene affektive Schülermerkmale fördern: Eine explorative Untersuchung zum Potential von Fermi-Aufgaben

    Frank Reinhold, Anselm Strohmaier, Sabine Grill
    131 - 148
    • PDF (German)
  • Beurteilungen der Schwierigkeit von Mathematikaufgaben durch Schüler und Schülerinnen

    Alexander Salle, Mirko Getzin, Rudolf vom Hofe
    149 - 174
    • PDF (German)
  • Typische Lernschwierigkeiten mit Darstellungswechseln bei elementaren Funktionen Welche Schwierigkeiten kennen Lehrkräfte und wie schätzen sie Aufgabenbearbeitungen ihrer Klassen ein?

    Ute Sproesser, Markus Vogel, Tobias Dörfler
    175 - 198
    • PDF (German)

CALL

 

 

Computational Thinking

Language

  • Deutsch
  • English

Until 2020, mathematica didactica was published by the Franzbecker publishing house both online first and in two printed issues per year. Since 2021, the articles in mathematica didactica have been published exclusively online in open access.

ISSN 2750-3755 (Online)| IMPRINT | PRIVACY NOTES

Creative-Commons-Lizenz The contents of this journal are licensed under the Creativ Commons Attribution 4.0 International License. Copyright © 2022- by mathematica didactica.

USB Open Publications Logo

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.