Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Das Logo der Zeitschrift
  • CURRENT VOLUME
  • ARCHIVES
  • SUBMISSION
    • SUBMIT AN ARTICLE
    • SUGGEST A SPECIAL ISSUE
    • CALL
  • ABOUT THE JOURNAL
  • CONTACT
Search
  • Register
  • Login
  • Submission
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 40 No. 2 (2017): Themenschwerpunkt: Problemlösen

Vol. 40 No. 2 (2017): Themenschwerpunkt: Problemlösen

Published: 2021-10-15

Freie Beiträge

  • Probleme durch ein systematisches explizites Training erfolgreicher lösen – quantitative Ergebnisse der Langzeitstudie HeuRekAP

    Dirk Brockmann-Behnsen, Benjamin Rott
    79 - 98
    • PDF (German)
  • Problemlösen lernen mit Strategieschlüsseln Zum Einfluss von flexiblen heuristischen Prompts bei Problemlöseprozessen von Dritt- und Viertklässlern

    Raja Herold-Blasius, Benjamin Rott, Timo Leuders
    99 - 122
    • PDF (German)
  • Lernen von Mathematik beim Problemlösen

    Anna-Christin Söhling
    123 - 138
    • PDF (German)
  • Regelmäßigkeiten erkennen und beschreiben: Eine zentrale mathematische Fähigkeit

    Jan Franz Wörler
    139 - 153
    • PDF (German)

CALL

 

 

Computational Thinking

Language

  • Deutsch
  • English

Until 2020, mathematica didactica was published by the Franzbecker publishing house both online first and in two printed issues per year. Since 2021, the articles in mathematica didactica have been published exclusively online in open access.

ISSN 2750-3755 (Online)| IMPRINT | PRIVACY NOTES

Creative-Commons-Lizenz The contents of this journal are licensed under the Creativ Commons Attribution 4.0 International License. Copyright © 2022- by mathematica didactica.

USB Open Publications Logo

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.