Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Das Logo der Zeitschrift
  • CURRENT VOLUME
  • ARCHIVES
  • SUBMISSION
    • SUBMIT AN ARTICLE
    • SUGGEST A SPECIAL ISSUE
    • CALL
  • ABOUT THE JOURNAL
  • CONTACT
Search
  • Register
  • Login
  • Submission
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 42 No. 2 (2019)

Vol. 42 No. 2 (2019)

Published: 2021-12-13

Freie Beiträge

  • Explikation möglicher inhaltlicher Forschungsgegenstände für eine Wissenschaftskollaboration der Mathematik- und Physikdidaktik Eine vergleichende Inhaltsanalyse aktueller deutschsprachiger Handbücher und Tagungsbände

    Frederik Dilling, Kathrin Holten, Eduard Krause
    87 - 104
    • PDF (German)
  • Aufgaben als Lerngelegenheiten für konzeptuelles und prozedurales Wissen zu Brüchen – Eine vergleichende Schulbuchanalyse

    Katja Lenz, Gerald Wittmann, Lars Holzäpfel
    105 - 122
    • PDF (German)
  • Mathematikangst bei angehenden Lehrkräften Ein systematisches Review internationaler Forschungsarbeiten

    Raphaela Porsch
    123 - 146
    • PDF (German)
  • Wie hängen die Mathematikleistungen von Neuzugewanderten mit Herkunftsregion und Schulbesuchsdauer zusammen? Ergebnisse eines sprachentlasteten Tests

    Frank Sprütten, Susanne Prediger
    147 - 162
    • PDF (German)
  • Können als Apriori des Verstehens

    Ralf Wiechmann
    163 - 176
    • PDF (German)

CALL

 

 

Computational Thinking

Language

  • Deutsch
  • English

Until 2020, mathematica didactica was published by the Franzbecker publishing house both online first and in two printed issues per year. Since 2021, the articles in mathematica didactica have been published exclusively online in open access.

ISSN 2750-3755 (Online)| IMPRINT | PRIVACY NOTES

Creative-Commons-Lizenz The contents of this journal are licensed under the Creativ Commons Attribution 4.0 International License. Copyright © 2022- by mathematica didactica.

USB Open Publications Logo

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.