Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Das Logo der Zeitschrift
  • CURRENT VOLUME
  • ARCHIVES
  • SUBMISSION
    • SUBMIT AN ARTICLE
    • SUGGEST A SPECIAL ISSUE
    • CALL
  • ABOUT THE JOURNAL
  • CONTACT
Search
  • Register
  • Login
  • Submission
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 37 No. 1 (2014)

Vol. 37 No. 1 (2014)

Published: 2024-08-16

Freie Beiträge

  • Vorstellungen zur Null im Kontext der Division durch Null

    Christian Fahse
    5 - 29
    • PDF (German)
  • Wahrscheinlichkeitsvergleich und inferenzstatistisches Schließen Fähigkeiten von Kindern des 4. und 6. Schuljahrs bei Basisproblemen aus dem Bereich Daten und Zufall

    Anke Lindmeier, Kristina Reiss
    30 - 60
    • PDF (German)
  • Zur Rolle der Projektion in mathematischer Rede Ein Beitrag zur Strukturanalyse mathematischer Argumentationen

    Marc Wermann
    61 - 85
    • PDF (German)
  • Ko-konstruktive Lerngespräche unter Grundschulkindern Ergebnisse einer empirischen Studie zur sozialen Interaktion im Mathematikunterricht

    Daniela Götze
    86 - 117
    • PDF (German)
  • “Is mathematical knowledge certain? – Are you sure?” An interview study to investigate epistemic beliefs

    Benjamin Rott, Timo Leuders, Elmar Stahl
    118 - 132
    • PDF

CALL

 

 

Computational Thinking

Language

  • Deutsch
  • English

Until 2020, mathematica didactica was published by the Franzbecker publishing house both online first and in two printed issues per year. Since 2021, the articles in mathematica didactica have been published exclusively online in open access.

ISSN 2750-3755 (Online)| IMPRINT | PRIVACY NOTES

Creative-Commons-Lizenz The contents of this journal are licensed under the Creativ Commons Attribution 4.0 International License. Copyright © 2022- by mathematica didactica.

USB Open Publications Logo

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.