Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Das Logo der Zeitschrift
  • CURRENT VOLUME
  • ARCHIVES
  • SUBMISSION
    • SUBMIT AN ARTICLE
    • SUGGEST A SPECIAL ISSUE
    • CALL
  • ABOUT THE JOURNAL
  • CONTACT
Search
  • Register
  • Login
  • Submission
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 25 No. 2 (2002)

Vol. 25 No. 2 (2002)

Published: 2021-10-14

Freie Beiträge

  • Viertausend Jahre Mittelwertbildung Eine fundamentale Idee der Mathematik und didaktische Implikationen

    Horst Hischer
    3 - 51
    • PDF (German)
  • Die Vorstellungen der Schüler vom Unendlichen

    Petr Eisenmann
    52 - 64
    • PDF (German)
  • Eine Untersuchung zur Lernwirksamkeit einer multimedialen Repräsentationsform Medienpsychologie als Grundlage einer effektiveren Vermittlung mathematischer Inhalte

    Mutfried Hartmann
    65 - 81
    • PDF (German)
  • eLearning im „MOOseum Mathematik“ Erfahrungen mit einer flexiblen Internet- Lernumgebung für das Lehramtsstudium Mathematik

    Esther Ramharter
    82 - 94
    • PDF (German)
  • Ein integratives Grundkurskonzept am Beispiel von Bézierkurven

    Nicole Roth
    95 - 113
    • PDF (German)

CALL

 

 

Computational Thinking

Language

  • Deutsch
  • English

Until 2020, mathematica didactica was published by the Franzbecker publishing house both online first and in two printed issues per year. Since 2021, the articles in mathematica didactica have been published exclusively online in open access.

ISSN 2750-3755 (Online)| IMPRINT | PRIVACY NOTES

Creative-Commons-Lizenz The contents of this journal are licensed under the Creativ Commons Attribution 4.0 International License. Copyright © 2022- by mathematica didactica.

USB Open Publications Logo

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.