Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Das Logo der Zeitschrift
  • CURRENT VOLUME
  • ARCHIVES
  • SUBMISSION
    • SUBMIT AN ARTICLE
    • SUGGEST A SPECIAL ISSUE
    • CALL
  • ABOUT THE JOURNAL
  • CONTACT
Search
  • Register
  • Login
  • Submission
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 25 No. 1 (2002)

Vol. 25 No. 1 (2002)

Published: 2021-10-14

Freie Beiträge

  • Das Anderssein der Hochbegabten Merkmale, frühe Förderstrategien und geeignete Aufgaben

    Heinrich Bauersfeld
    5 - 16
    • PDF (German)
  • Die Kryptologie im Mathematikunterricht als Ideengeber für Facharbeitsthemen

    Martin Epkenhans
    17 - 36
    • PDF (German)
  • Wie alt ist der Kapitän wirklich? Über die Bewährung der Mathematik an der Realität oder Wittgenstein, Regeln und der Mathematikunterricht

    Esther Ramharter
    37 - 54
    • PDF (German)
  • Über einige Grundfragen künftiger Geometriedidaktik

    Lutz Führer
    55 - 78
    • PDF (German)
  • Ein dynamischer Zugang zu „einfachen“ algebraischen Kurven

    Heinz Schumann
    79 - 101
    • PDF (German)
  • Objektorientiertes Lösen von Gleichungssystemen mit MuPAD

    Reinhard Oldenburg
    102 - 112
    • PDF (German)

CALL

 

 

Computational Thinking

Language

  • Deutsch
  • English

Until 2020, mathematica didactica was published by the Franzbecker publishing house both online first and in two printed issues per year. Since 2021, the articles in mathematica didactica have been published exclusively online in open access.

ISSN 2750-3755 (Online)| IMPRINT | PRIVACY NOTES

Creative-Commons-Lizenz The contents of this journal are licensed under the Creativ Commons Attribution 4.0 International License. Copyright © 2022- by mathematica didactica.

USB Open Publications Logo

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.