Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Das Logo der Zeitschrift
  • CURRENT VOLUME
  • ARCHIVES
  • SUBMISSION
    • SUBMIT AN ARTICLE
    • SUGGEST A SPECIAL ISSUE
    • CALL
  • ABOUT THE JOURNAL
  • CONTACT
Search
  • Register
  • Login
  • Submission
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 41 No. 1 (2018)

Vol. 41 No. 1 (2018)

Published: 2021-12-09

Freie Beiträge

  • Visualisierungen bedingter Wahrscheinlichkeiten – Präferenzen von Schülerinnen und Schülern

    Stefanie Rach
    1 - 18
    • PDF (German)
  • Mathematiklernen beim Einsatz eines mathematischen Instruments. Das Wahrnehmen von Ideen und die Entwicklung eines Ideenkonglomerats am Beispiel des Parabelzirkels von Frans van Schooten

    Christian van Randenborgh
    19 - 46
    • PDF (German)
  • Empirische Zugänge zu Heurismen und geistiger Beweglichkeit in den Problemlöseprozessen von Fünft- und Sechstklässlern

    Benjamin Rott
    47 - 76
    • PDF (German)
  • Kognitives Schätzen aus Sicht der Mathematikdidaktik: Schätzen von visuell erfassbaren Größen und dazu erforderliche Fähigkeiten

    Dana Farina Weiher, Silke Ruwisch
    77 - 103
    • PDF (German)

CALL

 

 

Computational Thinking

Language

  • Deutsch
  • English

Until 2020, mathematica didactica was published by the Franzbecker publishing house both online first and in two printed issues per year. Since 2021, the articles in mathematica didactica have been published exclusively online in open access.

ISSN 2750-3755 (Online)| IMPRINT | PRIVACY NOTES

Creative-Commons-Lizenz The contents of this journal are licensed under the Creativ Commons Attribution 4.0 International License. Copyright © 2022- by mathematica didactica.

USB Open Publications Logo

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.