Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Das Logo der Zeitschrift
  • CURRENT VOLUME
  • ARCHIVES
  • SUBMISSION
    • SUBMIT AN ARTICLE
    • SUGGEST A SPECIAL ISSUE
    • CALL
  • ABOUT THE JOURNAL
  • CONTACT
Search
  • Register
  • Login
  • Submission
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 32 (2009)

Vol. 32 (2009)

Published: 2021-10-14

Freie Beiträge

  • Vorstellungen von Mathematiklehrkräften zum Umgang mit Fehlern im Unterricht weiterentwickeln Befunde zu Wirkungen eines videobasierten Fortbildungsprojekts

    Sebastian Kuntze
    3 - 30
    • PDF (German)
  • Entdecken, Prüfen und Begründen Gestaltung von Aufgaben zur Erarbeitung mathematischer Sätze

    Michael Meyer, Jörg Voigt
    31 - 66
    • PDF (German)
  • Textaufgaben in der Grundschule Lernvoraussetzungen und Konsequenzen für den Unterricht

    Renate Rasch
    67 - 92
    • PDF (German)

CALL

 

 

Computational Thinking

Language

  • Deutsch
  • English

Until 2020, mathematica didactica was published by the Franzbecker publishing house both online first and in two printed issues per year. Since 2021, the articles in mathematica didactica have been published exclusively online in open access.

ISSN 2750-3755 (Online)| IMPRINT | PRIVACY NOTES

Creative-Commons-Lizenz The contents of this journal are licensed under the Creativ Commons Attribution 4.0 International License. Copyright © 2022- by mathematica didactica.

USB Open Publications Logo

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.