Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Das Logo der Zeitschrift
  • CURRENT VOLUME
  • ARCHIVES
  • SUBMISSION
    • SUBMIT AN ARTICLE
    • SUGGEST A SPECIAL ISSUE
    • CALL
  • ABOUT THE JOURNAL
  • CONTACT
Search
  • Register
  • Login
  • Submission
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 30 No. 2 (2007)

Vol. 30 No. 2 (2007)

Published: 2021-10-14

Freie Beiträge

  • Welche Konsequenzen ziehen Mathematiklehrkräfte aus verpflichtenden Diagnose- und Vergleichsarbeiten? Ergebnisse einer Interviewstudie

    Uwe Maier
    5 - 32
    • PDF (German)
  • Kompetenzdiagnostik im Lernprozess – auf theoriegeleitete Aufgabengestaltung und -auswertung kommt es an

    Johann Sjuts
    33 - 52
    • PDF (German)
  • Mathematik und Mathematikunterricht aus der Sicht von Hauptschülern

    Katja Maaß, Patrick Ege
    53 - 85
    • PDF (German)
  • Mathematik im Kindergarten: Kindperspektive und Fachsystematik

    Klaus-Peter Eichler
    86 - 91
    • PDF (German)
  • Die Frage nach „kindgemäß oder fachlich“ stellt sich nicht

    Thomas Royar
    92 - 95
    • PDF (German)

CALL

 

 

Computational Thinking

Language

  • Deutsch
  • English

Until 2020, mathematica didactica was published by the Franzbecker publishing house both online first and in two printed issues per year. Since 2021, the articles in mathematica didactica have been published exclusively online in open access.

ISSN 2750-3755 (Online)| IMPRINT | PRIVACY NOTES

Creative-Commons-Lizenz The contents of this journal are licensed under the Creativ Commons Attribution 4.0 International License. Copyright © 2022- by mathematica didactica.

USB Open Publications Logo

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.