Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Das Logo der Zeitschrift
  • CURRENT VOLUME
  • ARCHIVES
  • SUBMISSION
    • SUBMIT AN ARTICLE
    • SUGGEST A SPECIAL ISSUE
    • CALL
  • ABOUT THE JOURNAL
  • CONTACT
Search
  • Register
  • Login
  • Submission
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 30 No. 1 (2007)

Vol. 30 No. 1 (2007)

Published: 2021-10-14

Freie Beiträge

  • Multimediale Unterstützung zum Lesen von Funktionsgraphen Grundlagen, Anwendungen und empirische Untersuchung eines theoriegeleiteten Ansatzes zur Arbeit mit multiplen Repräsentationen

    Markus Vogel
    3 - 28
    • PDF (German)
  • Mathematik im Kindergarten Kritische Anmerkungen zu den neuen „Bildungsplänen“ für Kindertageseinrichtungen

    Thomas Royar
    29 - 48
    • PDF (German)
  • Teams, Systeme, Implementation etc. Eine integrierte Diskussion der organisationstheoretisch inspirierten aktuellen Reformen des Mathematikunterrichts und ihrer Traditionen

    Uwe Gellert
    49 - 67
    • PDF (German)
  • Rechengraphen Eine Darstellungsform für Rechenwege von Schülergruppen

    Martin Hennecke
    68 - 96
    • PDF (German)
  • Einschätzungen von Hauptschullehrern zu basalen Fähigkeiten ihrer Schüler am Beginn der Sekundarstufe I

    Anke Wagner
    97 - 111
    • PDF (German)

CALL

 

 

Computational Thinking

Language

  • Deutsch
  • English

Until 2020, mathematica didactica was published by the Franzbecker publishing house both online first and in two printed issues per year. Since 2021, the articles in mathematica didactica have been published exclusively online in open access.

ISSN 2750-3755 (Online)| IMPRINT | PRIVACY NOTES

Creative-Commons-Lizenz The contents of this journal are licensed under the Creativ Commons Attribution 4.0 International License. Copyright © 2022- by mathematica didactica.

USB Open Publications Logo

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.