Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Das Logo der Zeitschrift
  • CURRENT VOLUME
  • ARCHIVES
  • SUBMISSION
    • SUBMIT AN ARTICLE
    • SUGGEST A SPECIAL ISSUE
    • CALL
  • ABOUT THE JOURNAL
  • CONTACT
Search
  • Register
  • Login
  • Submission
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 29 No. 2 (2006)

Vol. 29 No. 2 (2006)

Published: 2021-10-14

Freie Beiträge

  • Bildung – nicht Standardisierung

    Hartmut Köhler
    3 - 23
    • PDF (German)
  • Profile mathematikbezogener motivationaler Prädispositionen Zusammenhänge zwischen Motivation, Interesse, Fähigkeitsselbstkonzepten und Schulleistungsentwicklung in verschiedenen Lernumgebungen

    Sebastian Kuntze, Kristina Reiss
    24 - 48
    • PDF (German)
  • Grundvorstellungen zu Bruchzahlen – auch für leistungsschwache Schüler? Eine mehrperspektivische Interviewstudie zu Lösungsprozessen, Emotionen und Beliefs in der Hauptschule

    Gerald Wittmann
    49 - 74
    • PDF (German)
  • Sinuskurven überall Zur Mathematik der Panorama-Fotografie

    Claus-Michael Ringel, Barbara Ringel
    75 - 113
    • PDF (German)
  • Bedeutungsdimensionen nützlichkeitsorientierter Beliefs Ein theoretisches Konzept zu Vorstellungen über die Nützlichkeit von Mathematik und eine erste empirische Annäherung bei Lehramtsstudierenden

    Katja Maaß
    114 - 138
    • PDF (German)

CALL

 

 

Computational Thinking

Language

  • Deutsch
  • English

Until 2020, mathematica didactica was published by the Franzbecker publishing house both online first and in two printed issues per year. Since 2021, the articles in mathematica didactica have been published exclusively online in open access.

ISSN 2750-3755 (Online)| IMPRINT | PRIVACY NOTES

Creative-Commons-Lizenz The contents of this journal are licensed under the Creativ Commons Attribution 4.0 International License. Copyright © 2022- by mathematica didactica.

USB Open Publications Logo

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.