Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Das Logo der Zeitschrift
  • CURRENT VOLUME
  • ARCHIVES
  • SUBMISSION
    • SUBMIT AN ARTICLE
    • SUGGEST A SPECIAL ISSUE
    • CALL
  • ABOUT THE JOURNAL
  • CONTACT
Search
  • Register
  • Login
  • Submission
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 26 No. 2 (2003)

Vol. 26 No. 2 (2003)

Published: 2021-10-14

Freie Beiträge

  • Die Kluft des Nicht-Verstehen-Wollens Ein Beitrag zur Pädagogik Martin Wagenscheins

    Peter Buch, Markus Rehm
    3 - 20
    • PDF (German)
  • Rekonstruktives Modellieren in Dynamischen Geometriesystemen

    Heinz Schumann
    21 - 41
    • PDF (German)
  • Programming by Example Überlegungen zu Grundlagen einer Didaktik der Tabellenkalkulation

    Michael Gieding
    42 - 72
    • PDF (German)
  • Formalisierung von Wissen - ein probates Werkzeug zur Bewältigung komplexer Anforderungen

    Johann Sjuts
    73 - 90
    • PDF (German)
  • Mentale Modelle zum Vektorraumbegriff Erste Ergebnisse einer empirische Untersuchung unter Studierenden

    Astrid Fischer
    91 - 114
    • PDF (German)

CALL

 

 

Computational Thinking

Language

  • Deutsch
  • English

Until 2020, mathematica didactica was published by the Franzbecker publishing house both online first and in two printed issues per year. Since 2021, the articles in mathematica didactica have been published exclusively online in open access.

ISSN 2750-3755 (Online)| IMPRINT | PRIVACY NOTES

Creative-Commons-Lizenz The contents of this journal are licensed under the Creativ Commons Attribution 4.0 International License. Copyright © 2022- by mathematica didactica.

USB Open Publications Logo

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.