Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Das Logo der Zeitschrift
  • CURRENT VOLUME
  • ARCHIVES
  • SUBMISSION
    • SUBMIT AN ARTICLE
    • SUGGEST A SPECIAL ISSUE
    • CALL
  • ABOUT THE JOURNAL
  • CONTACT
Search
  • Register
  • Login
  • Submission
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 36 No. 2 (2013): Themenschwerpunkt: Räumliches Vorstellungsvermögen im Grundschulalter

Vol. 36 No. 2 (2013): Themenschwerpunkt: Räumliches Vorstellungsvermögen im Grundschulalter

Published: 2021-10-14

Freie Beiträge

  • Räumliches Vorstellungsvermögen Studien im Vor- und Grundschulalter

    Silke Ruwisch
    153 - 155
    • PDF (German)
  • „Das muss man umdrehen und dann passt es“ Strategien von Vorschulkindern beim Bearbeiten von Aufgaben zum räumlichen Vorstellungsvermögen

    Silke Ruwisch, Thomas Lüthje
    156 - 192
    • PDF (German)
  • Räumliche Perspektivübernahme mit symmetrischen und unsymmetrischen Gegenständen Eine Interviewstudie mit Kindern am Schulanfang

    Inga Niedermeyer
    193 - 213
    • PDF (German)
  • Vielfältige Lösungsstrategien von Kindern bei Aufgaben zum räumlichen Denken

    Meike Plath
    214 - 241
    • PDF (German)
  • Zerlegen und Zusammensetzen Fähigkeiten von Vorschulkindern beim Umstrukturieren von Bauwerken unter Berücksichtigung von Teil-Ganzes-Beziehungen

    Bianca Beutler
    242 - 271
    • PDF (German)

CALL

 

 

Computational Thinking

Language

  • Deutsch
  • English

Until 2020, mathematica didactica was published by the Franzbecker publishing house both online first and in two printed issues per year. Since 2021, the articles in mathematica didactica have been published exclusively online in open access.

ISSN 2750-3755 (Online)| IMPRINT | PRIVACY NOTES

Creative-Commons-Lizenz The contents of this journal are licensed under the Creativ Commons Attribution 4.0 International License. Copyright © 2022- by mathematica didactica.

USB Open Publications Logo

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.