Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Das Logo der Zeitschrift
  • CURRENT VOLUME
  • ARCHIVES
  • SUBMISSION
    • SUBMIT AN ARTICLE
    • SUGGEST A SPECIAL ISSUE
    • CALL
  • ABOUT THE JOURNAL
  • CONTACT
Search
  • Register
  • Login
  • Submission
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 35 (2012)

Vol. 35 (2012)

Published: 2021-10-14

Freie Beiträge

  • Schön irrational! – Irrational schön? Ein klassischer Unterrichtsgegenstand aus mathematikästhetischer Perspektive

    Susanne Spies
    5 - 24
    • PDF (German)
  • Fördert mathematisches Modellieren die Motivation in Mathematik? Befunde einer Interventionsstudie bei HauptschülerInnen

    Katja Maaß, Christoph Mischo
    25 - 49
    • PDF (German)
  • Bearbeitungsmuster von Schülern bei der Lösung von Modellierungsaufgaben zum Inhaltsbereich Lineare Funktionen

    Jana Krämer, Stanislaw Schukajlow, Werner Blum
    50 - 72
    • PDF (German)
  • Förderung von Argumentationskompetenzen auf der Grundlage von Forscheraufgaben Eine empirische Studie im Mathematikunterricht der Grundschule

    Angela Bezold
    73 - 103
    • PDF (German)

CALL

 

 

Computational Thinking

Language

  • Deutsch
  • English

Until 2020, mathematica didactica was published by the Franzbecker publishing house both online first and in two printed issues per year. Since 2021, the articles in mathematica didactica have been published exclusively online in open access.

ISSN 2750-3755 (Online)| IMPRINT | PRIVACY NOTES

Creative-Commons-Lizenz The contents of this journal are licensed under the Creativ Commons Attribution 4.0 International License. Copyright © 2022- by mathematica didactica.

USB Open Publications Logo

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.