Explikation möglicher inhaltlicher Forschungsgegenstände für eine Wissenschaftskollaboration der Mathematik- und Physikdidaktik

Eine vergleichende Inhaltsanalyse aktueller deutschsprachiger Handbücher und Tagungsbände

Authors

  • Frederik Dilling
  • Kathrin Holten
  • Eduard Krause

DOI:

https://doi.org/10.18716/ojs/md/2019.1139

Abstract

In this article, a possible framework for the cooperation of different didactics is presented. In addition, the potential didactic topics for such a scientific collaboration are explained by means of a structuring analysis of current German handbooks and conference proceedings using the example of mathematics didactics and physics didactics. The topics presented in this article can form a basis for further so-called subject-didactics-connecting projects.

Downloads

Published

2019-07-01

How to Cite

Dilling, F., Holten, K., & Krause, E. (2019). Explikation möglicher inhaltlicher Forschungsgegenstände für eine Wissenschaftskollaboration der Mathematik- und Physikdidaktik: Eine vergleichende Inhaltsanalyse aktueller deutschsprachiger Handbücher und Tagungsbände. Mathematica Didactica, 42(2), 87–104. https://doi.org/10.18716/ojs/md/2019.1139

Issue

Section

Freie Beiträge