Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

k:ONkretes – Praxis der Lehrer*innenbildung

Vol. 7 No. 7/2023 (2023): k:ON Ausgabe 7

OER erfolgreich in der Lehrkräftebildung einsetzen: Ein Praxisbericht

DOI
https://doi.org/10.18716/ojs/kON/2023.12%20
Submitted
April 3, 2023
Published
2023-12-22

Abstract

Geht es um aktuelle Angebote der Aus-, Fort- und Weiterbildung für inklusive Bildung, bieten Open Educational Resources (OER) große Chancen zur Unterstützung des Kompetenzerwerbs pädagogischer Fachkräfte. Wie diese Chancen genutzt werden können, stellt der vorliegende Praxisbericht zum Projekt „Handlungsstrategien für heterogene Klassen - OER für die Lehrkräftebildung“ dar. Der Beitrag bietet Anregungen zur Gestaltung offener Bildungsressourcen und berichtet von ersten Praxiserfahrungen in der Lehrkräftebildung.

 

When it comes to current offers of training and further education for inclusive education, Open Educational Resources (OER) offer great opportunities to support the competence acquisition of pedagogical professionals. This practical report on the project "Strategies for action in heterogeneous classes - OER for teacher training" shows how these opportunities can be used. The article offers suggestions for the design of open educational resources and reports on initial practical experiences in teacher training.