Café Senegales
DOI:
https://doi.org/10.18716/ojs/the_mouth.2954Abstract
Ist es nicht die mangelnde Beinfreiheit im so genannten „Billigflieger“ von Köln-Bonn nach Palma, so spätestens das gemeinsame Klatschen bei Ankunft, das nervt. Als huldigte der Tross an Familien, Seniorenpärchen, Abiturienten, Fußballclubs, Kegelbrüdern einem Mallorca jährlich neu erschaffenden Gott des Tourismus und den immer wiederkehrenden Gesängen „Alle Mann, am Ballermann, nur Amore un Sunnesching“: Der Einzug der Chöre der griechischen Tragödie, unter Klatschen und Johlen. Hat man als ausgebildete*r Afrikanist*in früh von Strapazen ferner Feldforschungsaufenthalte, in Uganda, Nigeria, im Kongo, berichtet bekommen und diese dann auf eigenen ausgedehnten Forschungsreisen besser einschätzen und zurechtrücken gelernt, so bleiben Mallorca und der Ballermann auch nach vielen Besuchen Herausforderung, Unwägbarkeit, großes Enigma. Kaum Zurechtrücken, eher Entzerren. Von Reflexionen, Daten, Eindrücken. Wenn man sonnige Feldforschungsdestinationen nach Geschmackssorten von Eissorten sortierte, würde die Tourismusforschung am Ballermann nach Zitronensorbet schmecken, tiefsauer, aber dennoch klebrig und voller Zucker, oder nach Engelblau, durch und durch künstlich und blauzüngig ehrlich, eine eigenwillige Authentizität propagierend. Nach drei Jahren Begegnungen am Ballermann (Stand 2019) klebt die Zunge ganz gewaltig. Aber wie sind wir eigentlich in den Billigflieger mit Kurs Palma de Mallorca und unbequemen Sitzen gekommen?
Downloads
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
CC BY 4.0 deed
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.en
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format for any purpose, even commercially.
- Adapt — remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially.
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Notices:
You do not have to comply with the license for elements of the material in the public domain or where your use is permitted by an applicable exception or limitation .
No warranties are given. The license may not give you all of the permissions necessary for your intended use. For example, other rights such as publicity, privacy, or moral rights may limit how you use the material.Notice
This deed highlights only some of the key features and terms of the actual license. It is not a license and has no legal value. You should carefully review all of the terms and conditions of the actual license before using the licensed material.
Creative Commons is not a law firm and does not provide legal services. Distributing, displaying, or linking to this deed or the license that it summarizes does not create a lawyer-client or any other relationship.
Creative Commons is the nonprofit behind the open licenses and other legal tools that allow creators to share their work. Our legal tools are free to use.