Polarizing Interpretations of Society as a Challenge for Music Education. Introduction Carmen Heß, Johann Honnens PDF
Fascists vs. Anti-Fascists or Self-Righteous Cosmopolitans vs. Left-Behind Communitarians? Reflections on Political and Cultural Polarization Today Floris Biskamp PDF
Streitende Eliten. Überlegungen zu einer (selbst-)kritischen Normativität unseres Faches Dorothee Barth PDF
Hegemony in German School Music Education and Music Teacher Training? An Analysis of Current Curricula Thade Buchborn, Hansjörg Schmauder, Eva-Maria Tralle, Jonas Völker PDF
Individuum versus Collectivum? Zu normativen Positionen und Polaritäten im musikpädagogischen Diskurs Tobias Hömberg PDF
Doing Gender While Doing Interculturality? Gender-Specific Argumentation Strategies in Interviews and Group Discussions on Interculturality with Music Teachers Thade Buchborn, Eva-Maria Tralle PDF
Die Macht der Grenzen. Migrationsbezogene und postkoloniale Perspektiven auf Grenzen und ihre Bedeutung für den Diskurs der Interkulturellen Musikpädagogik Anne Bubinger PDF
Anmerkungen im Nachgang zur Siegener Tagung Antipluralismus und Populismus Andreas Lehmann-Wermser PDF
Populismus und autoritärer Nationalismus in europäischen Musikkulturen als musikpädagogische Herausforderung Mario Dunkel PDF
Voicing Outrage? Ignoring the Matter? Explaining the Problem! A Model of Analysis for Engaging with Aesthetic References to National Socialism during Times of Emerging Right-Wing Populism Using the Example of Rammstein’s Deutschland Reinhard Kopanski PDF
Reflexive Toleration. Ethical Norms for Dialogues about Music and Their Political Dimension Oliver Kautny PDF
In What Way Can Music Teachers and Musical Leaders Foster the Ability to Cope with Plurality? A Suggestion Based on the Cultivation of Ethical Capacities Daniela Bartels PDF
Whose Words, Whose Values? The Tensions between Idealism and Realism in Community Music Alicia de Bánffy-Hall, Marion Haak-Schulenburg PDF